Newsflash #9

Hello, assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada non-muslim. Ah, apa khabar semua? Hope you all doing great yah? :) Hmmm, masa hari Selasa, time kelas, ada something yang menjadi tanda tanya kepada saya. My lecturer was telling about the television that he bought. Masalah dengan tv itu ialah, "DOUBLE STANDARD". Post hari ini kita akan cerita pasal itu la ye. :)

Kat Malaysia ni, terlalu banyak sangat double standard. Seperti yang saya cerita tadi la ye, lecturer saya beli tv kat Malaysia, brand Sony. Dia cakap quality yang dia beli kat Malaysia dengan masa dia menetap di Europe, sangat la berbeza, walhal brand dan modelnya sama. Tv Sony 21 inch if I'm not mistaken. Kenapa mesti ada double standard macam tu? Salah siapa? Sony or Malaysia?

Nak salahkan Sony pun tak boleh jugak, sebabnya, kereta yang saya pakai sekarang ni merupakan kereta Proton Wira Aeroback 1.6. Kereta tu dah berusia hapir 20 tahun. Kalau kita ingat balik la ye, time tu mana ada kereta Proton kat Malaysia ni yang ada air bag, tetapi kereta saya ada. Dan juga break disc depan belakang. Rupa2nya, kereta saya tu Europe standard, seperti yang diberi tahu oleh atuk saya la. Dia merupakan owner kereta tu sebelum saya. Haaa, salah siapa tu? Proton ke Malaysia?

Pelik kan? Kenapa mesti ada double standard macam tu? Orang Malaysia ni tak standard ke? Entah la, tuhan sahaja yang tahu apa niat mereka yang buat double standard macam ni. Nak salahkan siapa dalam hal ni? Entah la. Pikir2kan la ye kawan2. :)

So that's all for today entry, feel free to give any suggestion or comment or anything down below. :)


Bye!

No comments:

Post a Comment