Newsflash #6

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada non muslim. April fool! heh, kadang2 kita menyamput hari orang barat, apa salahnya kan? Hehe. Entry kali ni saya akan sediakan video footage sekali. Tapi sebelum tu saya nak cerita la jugak pasal apa ye. :)

Okay, hari ini saya nak bercerita sikit la tentang politik, pasal demokrasi. Politik ke? Mungkin la kot, saya pun tak berapa terer pasal benda ni. :) Saya ni bukan la penyokong PAS,BN mahu pun DAP, saya cuma seorang rakyat biasa yang tak berapa nak tahu sangat pasal dunia-dunia politik kat luar tu.

Saya agak terkilan la, kita ni negara demokrasi bukan? Tapi kenapa kita ni tak berapa nak boleh bersuara? Kenapa ye? Asal ckp macam tu sikit kene tahan. Haih, habis tu sampai bila la kita nak kena senyap je? Kita ni rakyat kan, mesti ada punya la benda yang kita nak luahkan. Kita mengutuk negara luar, contoh senang la, Singapura. Singapura tu 100x jauh lagi bagus daripada kita.

Saya pelik la, apa la salahnya menyampaikan apa yang kita tak puas hati, bukankah itu satu2 cara supaya kita dapat tahu apa sebenarnya masalah yang ada pada rakyat. Tak semestinya semua kita kena dengar, tapi dengar sikit2 pun jadi la. :)

Okay, sekarang ni saya nak bagi tengok sikit video footage ni, mesti kita malu punya la. :)

So nuff said here, feel free to post any comment, suggestion or critics on the section below. 

Bye!

*Ingat! Saya ni bukan menyokong mana pihak, cuma melontarkan pendapat dan perasaan saya sahaja. :)*

1 comment:

  1. Some said singapore gov are racist to malay.

    Tapi,go and ask singaporean Malay whether they want to sit under our gov or not..

    Haha

    ReplyDelete