Newsflash #2

Yay bertemu kembali dengan cerita sensasi dan hangat. Sebelum tu, Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada non muslim. Kitakan orang Melayu, so kita kena beradab sikit.

Ok, kenapa saya highlightkan beradab kat situ ye, ada sebabnye. Sebabnya kali ni saya nak tanya sikit la pasal PEKIDA. Haaa! Ada macam pekida tak? Atau bahasa yang mudah difahami budak2 "3 Line".:)

Apa benda pekida ni sebenarnya? What's the motif of pekida? Apa hubungan dia dengan orang Melayu ni? Is it good? Saya tak tahu la. banyak sangat persoalaan yang bermain-main dalam kepala otak ni duk tertanya2 pasal, "apa benda pekida ni?"

Daripada apa yang saya dengar, pekida is a persatuan that wanna help the Malays. Betul ke? Macam tak je. Haih, bagi saya la pekida is a Malays Gangster. Kenapa saya cakap macam tu ye? Sebab dari apa yang saya tengok, kebanyakkan konon2 PEKIDA ni sangat semuanya macam orang tak berpelajaran je.

Logik ke orang yang tahap education ni agak low, nak tolong orang2 Melayu kita ni? Macam tak logik je. Bukan nak kata tak boleh, cuma cuba kita fikir sendiri, macam mana la kita nak tolong orang kalau diri kita sendiri pun masih terkapai2. Betul tak?

Dan dari apa yang saya tengok lagi. This so called pekida is most probably a Mat Rempit. Apa benda ni? Kalau nak tolong Melayu sangat, recruit la orang senonoh sikit. Doctor ke, Engineer ke, Accountan ke. Niat dah bagus, tapi dari segi perlaksanaan tu kurang nampak sikit la bagusnya.

Tapi kan! haaaa, yang selalu sangat la saya dengar pasal pekida ni, kalau masuk pekida cable nak masuk club mmg cantik, awek senang dapat, apa benda punya advantage ni? Kita kan melayu and muslim. Tak perlu pun nak cable masuk club ni.

Lagi benda yang saya nampak dalam pekida ni, pantang ada selisih faham sikit, terlanggar bahu je la, pun boleh nak gaduh. Siap panggil "Abang long", "Ayahnda"? Hahaha what a joke, lagi bagus kalau kita worship our beloved god and prophet, lagi besar pahala. Saya ni takdak la baguih mana, tapi saya tak bodoh lagi la nak bergaduh2 tak tentu pasal ni.

Haih kalau nak tulis pasal benda ni memang panjang lebar, tapi if somebody think that i'm a joke, do enlightened me. You can leave your respond or comment on the section below.

*Bukan nak jadi baguih cuma menyampaikan apa yang terasa disampai kan*

Iklan sikit ye
IDGAF = I Don't Give A Fuck! :)
Teheee :D
Bye!


2 comments:

  1. Celaka!!

    Persatuan gangster siot..

    Dah establish pilak tu..So,pekida,yakuza serta mafia,pekida lagi best la sebab dah mainstream..

    Jangan kata cable club,dengaq cerita depa la,polis pon depa punya..

    Polis?? My ASS! again?? MY ASS!

    ReplyDelete
  2. Haha itulah pasal. pelik la benda2 ni semua. perlu ke benda2 ni semua ? haih.

    ReplyDelete