Newsflash #27

Sebabkan aku takda kerja, so aku nak update entry. Huehuehue. Sekarang ni isu tengah pisang goreng panas so why not kan kita nak mencelah sekali?

Isu apa? Isu BANGLA la apa lagi! Aku tak heran la kalau kerajaan tercinta ni nak bawak masuk 2.6bilion sekali pun kalau rakyat Malaysia ni semuanya takdak penganggur. Ini tidak, time tengah gawat nak mampus ni la kau bawak masuk diorang kan? Tak fikir ke rakyat ke? Sekarang ni kita tengok berapa banyak graduate dan penganggur kat Malaysia ni nak cari kerja? Aku pun pernah tergolong antara diorang ni. Amongst kawan aku pun berapa ramai yang dah kena buang kerja?

Lepas tu anak TPM kita dengan TPM kita boleh la pulak nak cabar belia ni semua. Hey bangang ke apa? Orang tak kisah la nak kerja berat kalau gaji tu bagi bagus, interms of benefit pun bagus, cuba kau tengok operator OnG tu? Kerja berat dan kotor kot, tapi kenapa ramai anak bangsa Malaysia semua sanggup pi sana? Walhal kerjanya sangat high risk? Sebab bayarnya berbaloi, kau expect bayar 1500 zaman sekarang ni takda apa benefit semua kau nak orang diam dan akur? Fikir pakai otak la, bukannya budak bodoh kan?

Kat Malaysia tahun 2016 masih ada rakyat yang gaji 900? Woi buat kerja ke tak? Aku tau la bangla ni kau bayar 1500 tapi korang perah tenaga dia macam binatang kan? Takpa la kat dunia ni kau aniaya la orang ye? Buat la puas2 ye? Kalau dah asal dari family berada tak pernah hidup susah, kau tak layak langsung nak cakap macam tu! Cabar apak kau! Pi suruh anak bini kau buat dulu baru cabar rakyat.

Jangan cakap rakyat Malaysia malas lah, kau sebagai orang yang bekerja untuk rakyat sepatutnya bantu dan backup rakyat, bukannya makin merendahkan kami ni. Gaji kau tu kitorang bayar la babi! Bukannya bangla yang nak masuk tu semua! Hey panas betul aku dengan manusia bertopeng babi ni.


Kbye!


No comments:

Post a Comment